Bukti Kebesaran Allah swt.......








Percayalah dengan janji Allah dan Rasulnya yang kiamat sudah dekat!!
Adakah kita sudah bersedia menerima penghujung dunia yang semakin tua dan uzur ini?!
Ya Allah satukanlah hati kami dan usaha pengorbanan kami dalam menempuh onak berduri ini dan segala macam ujian dan bencana untuk kami rela syahid di jalanMu untuk menegakkan agamaMU.
“Tidak akan terjadi hari kiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam a.s, Ya’juj dan Ma’juj, 3 kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenangjung arab, yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.(Hadis Riwayat Muslim)
Jepun hari ini dilanda gempa bumi berukuran 8.9 magnitud di timur laut negara itu dan menyebabkan tsunami setinggi empat meter yang menghanyutkan kereta dan meruntuhkan bangunan di sepanjang perairan dekat pusat gempa.
Terdapat laporan kecederaan akibat daripada kejadian berkenaan di Tokyo.
Di beberapa tempat sepanjang perairan Jepun, rakaman televisyen menunjukkan kerosakan teruk akibat tsunami, dengan ratusan kereta, bot dan bangunan dihanyutkan air.
Sebuah kapal besar dihanyutkan tsunami yang merempuhnya ke arah tembok penahan di bandar Kesennuma, wilayah Miyagi, kata stesen NHK. Jumlah kerosakan sedang dinilai manakala tiada maklumat lengkap mengenai kecederaan dan kematian akibat daripada gempa bumi.
Gempa bumi itu berlaku pada jam 2.46 petang dan diikuti siri gegaran kuat termasuk 7.4 magnitud kira-kira 30 minit selepas itu.
Akibatnya, satu amaran tsunami setinggi 10 meter dikeluarkan.
Menurut Tinjauan Geologi Amerika Syarikat (USGS), gegaran itu berlaku kira-kira 130 kilometer di timur Sendai, Honshu pada kedalaman 24 kilometer.
Televisyen NHK dan saksi melaporkan, gempa bumi kuat itu turut mengakibatkan kecederaan dan menyebabkan sekurang-kurangnya satu kebakaran serta tsunami setinggi empat meter. – malaysiakini
Sebagai umat Islam semestinya kita tahu dan yakin apa yang telah belaku ini semuanya adalah kuasa penciptanya untuk melihat sejauh mana hubungan kita dengan Allah.
Saya terkejut dengan berita hari ini dan mengambarkan thunami seperti di Indonesia akan kembali menjadi titik hitam kemusnakan dan korban yang sangat besar akan berlaku.
Gegaran ini turut dirasai oleh 16 buah negara yang berhampiran dan membuatkan semua orang tidak akan duduk senang dengan bencana dunia yang menakutkan ini.
Adakah semua ini petanda dunia di penghujungnya?
Sedikit demi sedikit daratan dilitupi dengan air laut dan lama kelamaan akan memjadi pulau dan hilang di peta dunia. “air yang kecil boleh jadi kawan tetapi bila air yang besar menjadi lawan”
Hanya doa yang kita pohonkan kepada Allah akan keselamatan mereka dan dijauhkan dari segala apa yang tidak diingini dari dunia dan akhirat.
Dan maklumat yang saya dapat Tsunami dengan kekuatan 8.9 magnitude yang sedang melanda Jepun. Besar kemungkinan Indonesia, Filipina dan Malaysia diberi amaran kemungkinan Tsunami. Tsunami dijangka sampai ke Malaysia dan Singapore bermula 6.30 petang ini.
Harap semua tidak berapa di tepi pantai pada waktu tersebut untuk keselamatan. Doakan negara kita selamat dari musibah. Peliharalah kami Ya Allah!
Wallahualam..
MEMPERSENDAKAN AGAMA
BERITA HARIAN





Diselak pula akhbar Berita Minggu 13 Mac 2011 di halaman 24, kartunis Zoy melukis kartun Ultraman yang lari bertempiaran dikejar ombak Tsunami gergasi 11 Mac lalu. Entah apa yang cuba diterjemahkan melalui lakaran itu, ia pantas melahirkan betapa rendahnya moral kita hingga kejadian bencana sedahsyat itu, dilakar sebagai bahan senda gurau tanpa sedikit pun mempertimbangkan perasaan sekalian manusia, Jepun atau tidak Jepunnya mereka, berkenaan jurnalisma terencat jiwa ini.
Apakah semua ini?
Neo-journalism versi apakah ini?
Paling mengaibkan, lakaran kartun yang sangat tidak sensitif ini telah disiarkan di CNN iReport iaitu cabang citizen journalism milik CNN.

p/s : bley plak maen2 noh...huhuhu de gk yg maen2 ckp doraemon tnggelam la..chin chan la...wondergirls la.....lwk2 gk,tp pkiaq la dlu nk ckp sume ni.....jgn smpai TERsentuh isu agama....ini kan kuasa Allah swt,jgn la maen2 ye....Nauzubillah

Ulasan

Catatan Popular