Muslimah + Wanita Solehah + Bidadari Dunia & Akhirat :'(


Berkawan, Bersahabat dgn bkn mahram sehingga tdk kita sedar makin hari makin terhakis perasaan malu itu. Astagfirullahal'azim ! Nauzubillah ! :'(

Aku tdk mahu dgn ikhtilat ini merosakkan imej aku sebagai ingin menjadi wanita solehah dan memusnahkan lg aku yg ingin menjadi bidadari dunia dan akhirat. Mampukah aku ? 

Bagaimanapun, aku percaya walaupun aku rasa keseorangan sebenarnya Allah swt sentiasa menjaga aku melindungi aku. Jadi apa perlu risau kan ? Ya Allah, mampukah aku ?

Mampu atau tidak aku perlu menempuhnya dan pecahkan benteng yg selama ini menghalang aku. Mungkin hari ini, mungkin ptg ini, mungkin esok lusa tulat bln dpn thn dpn aku sudah tiada lagi di dunia ini. Ketika itu mampu aku berpatah balik utk memperbaiki segala-galanya yg telah aku lakukan ? Berpatah balik utk mencuba lg menjadi yg solehah ? Sudah tidak bolehhhhhhhh :'(

****************************************
Bahkan terhadap manusia, Allah mengatakan bahwa Dia lebih dekat dari pada urat leher kita sendiri, seperti firman Allah berikut:

“Dan sungguh Kami telah menciptakan manusia dan Kami mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya. Dan kami lebih dekat kepadanya dari pada urat lehernya”. (QS. Qaff (50): 16) 

****************************************
Ada golongan yang menjadikan ayat di bawah ini sebagai hujjah untuk membuktikan Allah berada di mana-mana (tidak bertempat).

Firman Allah: "Dia bersama kamu di mana sahaja kamu berada" (Al-Hadid, 57:4)

Bila timbul pertanyaan "dimanakah Allah? ", Allah menjawab "….Aku ini dekat ", kemudian jawapan meningkat sampai kepada "Aku lebih dekat dari urat leher kalian…atau dimana saja kalian menghadap disitu wujud wajah-Ku ….dan Aku ini maha meliputi segala sesuatu."

****************************************
Belajar drp Asiah (Isteri Firaun dan Ibu angkat kpd Nabi Musa a.s)
Kuat hubungan dengan Allah SWT.
Tidak terpengaruh dengan kezaliman di sekeliling.
Kuat di kala sendiri dan di kala ramai.
Memilih Allah dan Rasul sebagai ‘sebab’ meneruskan atau mengakhiri hidupnya

Wanita adalah seorang manusia yang sempurna, pendamping kaum lelaki dalam kehidupan berumah tangga. Kaum wanita bukanlah sekadar pengikut kaum lelaki sehingga tidak boleh memiliki kemahuan sendiri.
“Mereka adalah pakaian bagimu dan kamu adalah pakaian bagi mereka...” (Al-Baqarah: 187).
“Wanita yang solehah ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri, ketika suaminya tidak ada, oleh kerana Allah telah memelihara mereka.” (Al-Nisa’: 34).
Mengapa perlu rasa sunyi sdgkan Allah swt sentiasa berada dicc kita. Yakin Pd Allah swt ! Yakin akan kewujudanNya !
Fatimah Syarha ~
Apabila Allah swt mencintai kita, seluruh alam@ makhluk Allah akan mencintai kita ! Di Syurga REDHA ALLAH SWT lebih hebat drp nikmat Syurga. *Cuba kita renung2kan. Bertapa Besarnya, Agungnya Allah swt ! Jangan lupa pula Redha ibubapa juga penting ! :'(

Nabi Muhammad saw yang tidak pernah dimadukan kerana kesemua isterinya yang dimadukan adalah berlaku selepas daripada wafatnya Khadijah. Rasulullah saw tdk pnh berasa marah kpd isterinya ketika hanya mempunyai seorg isteri TETAPI setelah mempunyai ramai isteri, kecemburuan para isteri baginda membuatkan baginda berasa marah. Renung2kanlah.....

Kisah Fatimah Az-Zaharah dan Saidina Ali : Malam pertama mereka, Fatimah berkata "abg......sebelum kahwin kan ayg teringin sgt nk sgttt kahwin dgn seseorg ni" Ali berkata "habis tu ayg menyesal lah kahwin dgn abg???" Fatimah berkata "ABG LAH ORGNYA.........." *ayat lebih kurang la ye bak kata kak Fatimah Syarha*

seronok kn? jadi kenapa perlu dicanang2 beritahu semua yg kita sygkan org itu org ini? huhu simpanlah serapi2nya perasaan anda pd yg berhak! Kejernihan batin sukar dipertahankan, HATI telah KOTOR kerana telah serah kpd org lain yg menimbulkan HARAPAN > PERMINTAAN > TUNTUTAN ! Wanita Solehah bukan senang2 membuka tirai utk kaum adam. :'(

Pesanan terakhir Fatimah Syarha :

LETAK ALLAH SWT NO 1 !
CARI ALLAH SWT !
DEKAT DENGAN ALLAH SWT !

SEBAGAI WANITA SOLEHAH, KEKASIH MEREKA 
ADALAH ALLAH SWT !
Jasad tidak TERcium bau dosa
Indahnya dahi apabila sampai ke sejadah
seperti mana kita bahagia membaca SMS shbt2, 
Berbahagialah lebih lagi ketika membaca SMS dari Allah. (al-Quran)

Ulasan

Catatan Popular