Penawar Senggugut


Ustaz Sharhan Shafie - Penawar Batu Karang & Senggugut

1) Beli Buah Delima dan rebus kulit buah delima
2) Baca surah Al An'am ayat 99 dan 141
3) Baca surah Ar-Rahman ayat 68




Surah Al An'am ayat 99

99) Dan Dia lah yang menurunkan hujan dari langit lalu Kami tumbuhkan dengan air hujan itu segala jenis tumbuh-tumbuhan, kemudian Kami keluarkan daripadanya tanaman yang menghijau, Kami keluarkan pula dari tanaman itu butir-butir (buah) yang bergugus-gugus; dan dari pohon-pohon tamar (kurma), dari mayang-mayangnya (Kami keluarkan) tandan-tandan buah yang mudah dicapai dan dipetik; dan (Kami jadikan) kebun-kebun dari anggur dan zaiton serta buah delima, yang bersamaan (bentuk, rupa dan rasanya) dan yang tidak bersamaan. Perhatikanlah kamu kepada buahnya apabila ia berbuah, dan ketika masaknya. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi tanda-tanda (yang menunjukkan kekuasaan Kami) bagi orang-orang yang beriman.

Surah Al An'am ayat 141


141) Dan Dia lah (Allah) yang menjadikan (untuk kamu) kebun-kebun yang menjalar tanamannya dan yang tidak menjalar; dan pohon-pohon tamar (kurma) dan tanaman-tanaman yang berlainan (bentuk, rupa dan) rasanya; dan buah zaiton dan delima, yang bersamaan (warnanya atau daunnya) dan tidak bersamaan (rasanya). Makanlah dari buahnya ketika ia berbuah, dan keluarkanlah haknya (zakatnya) pada hari memetik atau menuainya; dan janganlah kamu melampau (pada apa-apa jua yang kamu makan atau belanjakan); sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampau.



Surah Ar-Rahman ayat 68

68) Pada keduanya juga terdapat buah-buahan, serta pohon-pohon kurma dan delima,



p/s : Ya Allah, berikan kekuatan pdku Ya Allah T_T Alhamdulillah, terima kasih atas nikmat ini... Semoga ianya dpt menghapus dosa-dosa kecilku Ya Allah T_T sakittttnyaaaaaa..... La Tahzan Cahaya Petunjuk...... huhu T_T

Ulasan

DLaAMaya22 berkata…
syukran...alhamdulillah... sy selalu pkai time senggugut.. sedap sgt :)

Catatan Popular