Jahilnya aku T_T

Assalamualaikum ....

Hadis yg diriwayatkan dari Abu Sa’id al-Khuduriy, bahwasanya Nabi saw bersabda, "Aurat laki-laki adalah antara pusat dan lutut. Sedangkan Aurat perempuan adalah seluruh badannya, kecuali muka dan kedua telapak tangan."

Harus di ingatkan bahwa DAGU juga WAJIB ditutup kerana ianya AURAT dan tdk trmsuk bhgian 'MUKA' .. Ketika Solat juga, kaum Hawa WAJIB amek berat prkara ini, kerana ianya boleh membatalkan solat .. Apabila ketika Solat kita menitik beratkan AURAT kita agar tdk terbatal Solat, jadi bukankah juga di luar pd Solat, auratnya jgk adalah sma ?

Ingatlah bahwa, pkaian menutup aurat adalah pkaian yg boleh di bawa ke dlm Solat ..

Wallahulam.. hnya dri sy hamba Allah SWT yg daif ..
#Subhanallah, Alhamdulillah, Laillahaillallah, Allahukbar, Astaghfirullahal`azim ♥
p/s: Astaghfirullahal'azim, Syukur Alhamdulillah atas taufiq dan hidayah dan kesedaran yg Engkau berikan ini... Sedarnya aku bertapa jahilnya aku dulu T_T Ampunkan aku Ya Allah, Ampunkan aku Ya Allah, Ampunkan aku Ya Allah, Ampunkan aku Ya Allah T_T 
"Rabbana la tuzigh qulubana ba'da id hadaitana wa hab lana min ladunka rahmah innaka antal wahhab"
(Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi) 
Ali-Imran (3) : Ayat 8

Ulasan

Catatan Popular