Ikhtilat: Awak, jangan buat saya jatuh hati pada awak


بسم الله الرحمن الرحيم 

Assalamualaikum


“Tell the believing men to lower their gaze and be modest. That is purer for them. Allah is Aware of what they do. And tell the believing women to lower their gaze and be modest.” (An-Nur: 30-31)


Allah dah bagi peringatan supaya kita menjaga perhubungan sesama lawan jenis. Hmm, tapi susah kita nak faham (termasuklah orang yang menulis ni) Huhu

Bila mana kita tidak menjaga pandangan, kelakuan pun tidak akan berjaga. Yes, benda yang kita nampak remeh temeh je pon, but impact sangat besar. Mempengaruhi seluruh kehidupan. Penjagaan hati itu penting.


Bukannya apa, kadang-kadang orang tu layan kita sama je macam kawan dia yang lain. tapi disebabkan hati perempuan ni mudah tersentuh, kita pun dah start sayang and etc pada kawan tu. Tapi sebenarnya dia biasa-biasa je. So girls, beware. The heart is fragile, so handle with care. :')


Sekali lagi saya ingatkan, bukan niat saya untuk berat sebelah untuk memenangi kaum wanita, tapi saya cuma berkongsi cerita tentang kebenaran yang sering berlegar-legar di sekeliling saya.

Ini semua realiti bukan fantasi. Harap kaum wanita kuat dalam mengatasi hal ini dengan lebih berhati-hati. Sesungguhnya kaum lelaki memang pandai mengambil berat tapi bukan pada kita  sahaja malah semua kawannya. Jadi jangan mudah terpedaya (peringatan buat diri sendiri) Sekadar peringatan bersama. Waallahu'alam :')

p/s: penjagaan bersama mensucikan hati. insyaAllah dipermudahkanNya

Ikhlas : Cahaya Petunjuk

Ulasan

elin.shazlin berkata…
Suke entry ni =) mohon share =)
Tanpa Nama berkata…
alhamdulillah.ringan tapi mantap juga pembawaan message yg cuba disampaikan.mohon share juga ye ;)

Catatan Popular