| Quran | ♥

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum

Quran. Kalam Allah.

Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;
(Al-Baqarah 2:2)

Patutkah kamu (wahai golongan yang kufur ingkar) bersikap sambilewa terhadap keterangan-keterangan Al-Quran ini?
(Al-Waaqi'ah 56:81)

Ada yang lebih terkesima dengan novel dan drama walhal kitab suci ini di tolak ke tepi. bila pulak nak buka quran? alah, nanti la. malam jumaat seminggu sekali mungkin. ( baca yasin, so buka lah quran ) in case kalau tak buka langsung dalam seminggu? berat tu. 

Tengok you tube, lepak, text, facebooking lagi, nak2 pulak twitter, semua tu dah ganti kelaziman yang sepatutnya. yang sepatutnya Quran kita buka hari2, tapi di ganti dengan benda yang tak berfaedah.
we must stop wasting our time. turn back to Him. hold Quran and Sunnah. 



The Quran, like all other divine scriptures, contains God's law. not only does it contain, but also the means to attain righteousness. see? banyak sangat kelebihan dalam quran nie. jadi, ayuh kita jadi generasi rabbani. berpegang teguh pada kitab kita. mari. :')

Quran always offers straightforward solutions. tak payah susah2 nak search mr.google ke atau whatever lagi yang lain, not worth it.

Bukankah Quran itu satu peraturan yang benar? kitab yang menjelaskan penjelasan yang sempurna buat manusia. 

Wallahualam

وَ السَّلاَمُ

The Beauty of Islam.
Lets Mengislahkan Diri =)
#Subhanallah, Alhamdulillah, Laillahaillallah, Allahukbar, Astaghfirullahal`azim ♥

Ulasan

Catatan Popular