Syaitan itu licik! =.='


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

Assalamualaikum


Syaitan itu sangat licik..licik sangat-sangat....... kenapa syaitan nak sangat buat manusia tersesat? kenapa suka goda manusia? kenapa nak manusia sentiasa buat jahat? buat maksiat? sebab syaitan nak jauhkan kita dengan Allah... nak buat kita masuk neraka sama macam makhluk durjana nie...

Kenapa syaitan sangat licik?? sebab.... syaitan akan guna pelbagai cara untuk hasut kita... goda kita... setiap orang, lain godaannya.... makin tinggi iman seseorang.. makin tinggi ilmu seseorang..makin liciklah syaitan nie...

syaitan itu licik.... ia akan tanamkan rasa malas dalam hati kita...

syaitan itu licik... .ia akan buat kita terlalu mengikut kata hati kita..

syaitan itu licik... ia akan membuatkan kita pentingkan diri sendiri lebih daripada kepentingan agama !!

syaitan itu licik.... ia akan buat kita CELIK dengan perkara yg diharamkan agama.. tapi BUTA pada perkara yg dihalalkan agama.....

syaitan itu licik... ia buat kita banyak buang masa pada perkara yg tak berfaedah... tapi malas nak spend masa pada perkara yg bermanfaat lebih-lebih lagi program agama...

syaitan itu licik..... ia akan serang kita bertubi-tubi bila kita bersendirian.. sebab bila kita berseorangan,kita mudah dipengaruhi...

syaitan itu licik... sebab ia dekat sangat dengan kita... ia akan pengaruhi kita supaya ikut langkahnya....

tapi...

kita ada akal.... kita ada Allah.... kita kena selalu muhasabah..... kita kena selalu ingat Allah..

ya Allah...

ampunkan aku... kerana kadang kala aku lemah... kadang kala aku kalah pada SYAITAN.. tanpa aku sedari...tapi,Engkau sedarkan aku..... Engkau ujikan aku dengan demam sebagai kafarah dosa bagiku.... supaya aku tak mengikut telunjuk syaitan !! alhamdulillah.....

ya Allah..

aku tak nak kalah pada syaitan... sebab aku tak nak buat dosa...aku tak nak masuk neraka.. panass ya Allah.. .aku takut dengan seksaanMu...

tapi..

aku lemah ya Allah... aku tak kuat.....

kuatkanlah aku... supaya aku MENANG dalam pertempuran ini...

aku tahu..... .kebahagiaan yg hakiki perlu melalui onak dan duri...... kebahagiaan yg hakiki..... memang akan cuba dipatahkan oleh syaitan supaya aku tersasar dijalanMu..

ya Allah...

kuatkan aku.... supaya aku sedar.. kepentingan diriku.. tidak sepenting kepentingan menjaga agamaMu...

tidak sepenting berjuang menegakkan agamaMu...

hidup ini tiada makna tanpa perjuagan agama...

walau perjuangan itu penuh dengan kepenatan... lelah..... sakit.. .banyak cabaran...

tapi.. di sebalik perjuagan itu.. terselit keindahan.... yg tak dapat diungkap dengan kata-kata..

hanya yang memahami dapat merasa...

ya Allah...

aku bersangka baik denganMu.. .setiap yg berlaku adalah ketentuanMu..

aku yakin dengan percaturanMu..

menguji aku... supaya hati aku bertambah kuat...

ya Allah..

aku wanita... aku penuh emosi....

tapi.. aku takkan biarkan niat suci aku..

dicemari oleh tangan-tangan syaitan......

aku akan menang..!! aku takkan kalah dengan syaitan !!

sebab... impian aku..menjadi titik tolak pada ketetapan aku di jalan perjuangan ini...

hidup matiku hanya untul Islam...

bukan hanya kata-kata yg lahir di mulut... tapi.. tetap terkesan di hati...

insyaAllah....

ya Allah......

turunkan peringatan padaku jika aku terlalai..

singkapkan hijabku... supaya aku terkesan dengan peringatanMu..

seperti yg berlaku sebelum-sebelum ini..

ya Allah...

ampunkan aku... aku tahu aku lemah..

banyak tersasar.. banyak terkhilaf...

tapi... jangan Kau tarik nikmat yg telah Kau berikan padaku...

kerna... nikmat itu banyak membantu aku untuk istiqamah di jalanMu.....

insyaAllah......
mengharungi samudara kehidupan...
kita ibarat para pengembara..
hidup adalah perjuangan..
tiada masa utk berpangku tangan..

setiap titis peluh dan darah..
takkan sirna ditelan masa..
segores luka dijalan Allah...
kan menjadi saksi pengorbanan..

Allah adalah tujuan kami...
Rasulullah teladan kami..
Al-quran pedoman hidup kami...
jihad adalah jalan juang kami...
mati di jalan Allah adalah..
cita-cita kami tertinggi...

Redha Allah kami dambakan

Tidak lupa juga pada NAFSU yang sentiasa berada dalam diri kita.

وَ السَّلاَمُ

The Beauty of Islam.
Lets Mengislahkan Diri =)
#Subhanallah, Alhamdulillah, Laillahaillallah, Allahukbar, Astaghfirullahal`azim ♥

Ulasan

Catatan Popular