Realiti....... T_T

Dalam realiti, apabila seorang wanita itu menutup aurat dgn sempurna, tdk bergaya, tdk mengikut fesyen semasa, tmbhan pula bg wanita yg memakai purdah pasti orang sekeliling akan ckp :

"hang pakai la mcmtu, nnty xdak sapa nk tgk hang, xdak sapa nak bekenan kat hang"
"hang pakai la fesyen-fesyen sikit..."
"hang kawen lmbt satg aku tak taw"


Aku tetap aku, aku nak ikut apa yg ALLAH SWT suruh.. Itu lebih terjamin.. Mengapa perlu risau tentang semua tu, bukan kita sebagai manusia, HambaNya yg tetapkan tentang jodoh.. Astaghfirullah T_T

Mereka yg berkata begitu sebenar berfikiran kolot.. Cuba renung sedalam-dalamnya apa yg ALLAH SWT katakan di bawah ini...

******      ******      ******      ******      ******     ******
     ******

Sepertimana FirmanNya:

Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan-Nya dan rahmat-Nya, bahawa ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki, isteri daripada jenis kamu sendiri, supaya kamu hidup bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikan-Nya antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. (Ar-Rum: 21)

♥      ♥       ♥      ♥      ♥      ♥       ♥      ♥       ♥      ♥       ♥      ♥      ♥       ♥       ♥

Dan Kami (Allah) jadikan kamu berpasang-pasangan. (An-Naba:8)

♥      ♥       ♥      ♥      ♥      ♥       ♥      ♥       ♥      ♥       ♥      ♥      ♥       ♥       ♥

"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat akan kebesaran Allah." (Adz-Dzariyat: 49)

♥      ♥       ♥      ♥      ♥      ♥       ♥      ♥       ♥      ♥       ♥      ♥      ♥       ♥       ♥

"Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan pasangan-pasangan semuanya, baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa yang tidak mereka ketahui"
(Yasin : 36)

#Subhanallah Alhamdulillah Lailahaillallah Allahuakbar Astaghfirullahal'azim ♥

p/s : Aku sikit pon tdk takut tdk gentar, kerana aku hanya TAKUT & MALU KPD ALLAH SWT dan aku percaya akan Janji-JanjiNYA !

Ulasan

Catatan Popular