C0untd0wn: 87 days t0 go ^^

C0untd0wn: 87 days t0 go...
Can't waittttttttttt !

" Ramadhan is Coming.. "
^^

# Wahai yang bergelar wanita, langsaikan yang belum terlangsai ^^
" Allahumma Ballighna Ramadhan.Ya Allah Berkatilah kami di bulan Rejab dan Sya'ban, dan sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan "
Alhamdulillah, Ramadhan bkal kmbali lg dgn suasana yg bru dan bhagia sbb kta dpt brtemu dgnnya lg InsyaAllah dengan izinNya. Ramadhan yang dirindui dan disayangi.  Masing2 msty sudah prsiapkan dri utk mlakukan ibadah puasa utk mndpt barakah dan gnjaran phala yg tak trhingga di bln yg penuh mulia ini.

Tp kta mstylah ikhlas dlm mlakukan ibadah puasa. Bkn shj, seronok utk menanti juadah-juadah yg akn dijual di bazaar Ramadhan. Maklumlah, bila time ni byk mknan akn dijual dan nafsu beli mknan memang tinggi. Pdahal, bila brbuka puasa, sntuh sket je. Mmbazir je mknan. Ghairah menanti moreh yg akn dihidangkan di surau dan masjid. Psl mknan je smua serbu kan? Asal bln puasa je, trlintas mknan yg sgt byk. Opss. brhenti di situ, Jika inilah, maka betulkanlah niat anda !

Untuk mendapat kemanisan Ramadhan, kita perlulah....

1. Menjaga perkara wajib dan fardhu.
2. Banyakkan amalan sunat.
3. Jaga dirimu dari perbuatan haram.
4. Elakkan daripada perkara makhruh.
5. Ringankanlah mulut dengan zikrullah.
6. Memperbanyakkan amal ibadah.

Moga kta beroleh barakah dan kmanisan Ramadhan nnty. Moga Ramadhan kali ini membawa 1001 makna kpd dri kta utk mmperbaiki amalan kta di bln penuh barakah ini. 

Thn ini ana sedih la juga sbb perlu berpuasa jauh dri family. Tapi tak apa, la tahzan Cahaya Petunjuk Allah swt kan ada disisi. Dengan family makcik ana pon, ana cukup bahagia kerana mereka juga family ana. Dengan sepupu dan anak buah yg sentiasa menghiburkan hati ana. ^^

Awal lg kan? Semangat pula ana ni :P Excited laa, Rinduuuu Ramadhan. Semoga dipanjangkan usia agar kita bertemu kembali ya Ramadhan. Ya Allah, Ya Rasulullah, Mak, Abah, Adik2 ana Rinduuuu ana sayanggg semuanya. Allahuakbar ! ^^

Ulasan

Catatan Popular